DAF respekterer dit privatliv. Vi bruger cookies til en lang række formål, f.eks. websteders funktionalitet, forbedring af din oplevelse af vores websted, opbygning af integration med sociale medier og hjælp til at målrette marketingaktiviteter inden for og uden for vores websted. Ved at fortsætte dit besøg på vores websted giver du dit samtykke til vores brug af cookies. Hvis du vil tilpasse dine cookie-præferencer, skal du klikke på "Skift indstillinger" nedenfor. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage. Du kan få flere oplysninger ved at læse vorescookiepolitik.
Funke-Transporte-MZ7_5924-1-fw

Funke Transporte

"Vi sparer både tid og penge"

 

Sådan bidrager PPFS-programmet til vores indtjening

Funke Transporte har brugt PACCAR Parts Fleet Services programmet – eller PPFS i daglig tale – siden 2018. Som led i dette program tilbyder alle DAF forhandlere i Europa, der er med i programmet, specialpriser på reservedele – noget, der er meget bekvemt, hvis din lastbil kræver vedligeholdelse, når du er langt væk hjemmefra. Siden han tilmeldte sig programmet, har Gerhard Funke opdaget en række fordele for sin transportvirksomhed.

Det tyske speditionsfirma, som har specialiseret sig inden for transport af levende kyllinger og bulktransport, har haft tiltro til DAF lastbiler siden 1990. Administrerende direktør Gerhard Funke er klar i mælet: "Ved at undgå uplanlagt nedetid sparer vi tid og ekstra administration, hvilket fører til direkte besparelser."

Administrative fordele

En anden fordel er den problemfri administrationsproces. Kunden modtager de samme betalingsbetingelser og en letforståelig faktura, uanset hvor i Europa lastbilen bryder sammen. Der ydes også support på kundens eget sprog.

 

 
Trucks

35

Lastbiler

2People-icon

48

Medarbejdere

 
 

Langt væk hjemmefra

Med et fintmasket netværk af 1.000 værksteder i hele Europa er du aldrig ret langt væk fra et DAF værksted. Det lærte Funke at værdsætte, da et af hans 35 DAF vogntog brød sammen i Marseille på grund af en defekt anhænger. "Tidligere var vi selv nødt til at bugsere en sammenbrudt lastbil væk. Derudover var vi nødt til at håndtere flere fakturaer, og undertiden var sprogbarrieren også en faktor. Det kostede os tre til fire dage," forklarer Funke.
Han fortæller os med stor entusiasme, hvordan tingene forløb i dette tilfælde: "Fordi vi er en del af PPFS-programmet, var lastbilen tilbage på vejen igen efter bare én dag hos den lokale DAF forhandler. Det sparede os for op til 500 euro."