DAF respekterer dit privatliv. Vi bruger cookies til en lang række formål, f.eks. websteders funktionalitet, forbedring af din oplevelse af vores websted, opbygning af integration med sociale medier og hjælp til at målrette marketingaktiviteter inden for og uden for vores websted. Ved at fortsætte dit besøg på vores websted giver du dit samtykke til vores brug af cookies. Hvis du vil tilpasse dine cookie-præferencer, skal du klikke på "Skift indstillinger" nedenfor. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage. Du kan få flere oplysninger ved at læse vorescookiepolitik.
Anhalt
Anhalt Logistics

Anhalt Logistics: Sagen er klar!

 

Væsketransportspecialisten Anhalt Logistics tilbyder deres kunder "væskeløsninger". 


Væsketransportspecialisten Anhalt Logistics tilbyder med egne ord deres kunder ”væskeløsninger”. Den nyeste DAF XF generation yder et vigtigt bidrag til at sikre et ensartet flow a tjenesteydelser til virksomhedens kunder. 

Da DAF introducerede CF og XF i 2017, lovede DAF en besparelse på ikke mindre end 7 % på brændstofforbruget sammenlignet med tidligere modeller – et løfte, der med sikkerhed ville fange de fleste transportvirksomheders opmærksomhed.
Et sådant løfte rejste naturligvis straks spørgsmålet: Er det sandt?

I Anhalt Logistics i Tyskland besluttede instruktør Ove Thomsen og chauffør Marco Bielefeld sig til selv at finde ud af, om den nye drivlinje levede op til sit løfte. Det gjorde de ved at tage flere ture fra det nordlige Tyskland til Thüringen, en rute, som de var vant til at køre med et andet mærke af lastbiler, der forbrugte cirka 28 liter per 100 kilometer.

 
 

Marco Bielefeld, chauffør
"I begyndelsen var vi overraskede over det lave motoromdrejningstal"

Ove Thomsen, instruktør
"Blandt de syv forskellige europæiske lastbilfabrikanter
ville jeg altid vælge DAF."

 
 

Lavt motoromdrejningstal

"I starten blev vi overraskede over det lave motoromdrejningstal i DAF XF," tilføjer Bielefeld. "Det var også meget usædvanligt at opdage, at lastbilen selv reducerede omdrejningstallet ved kørsel op ad bakke. Og så kraften, da den accelererede igen – vi var virkelig imponerede." Efter Thomsens mening var tallene for brændstofforbrug endnu mere imponerende: "Mindre end 23 liter per 100 kilometer under samme omstændigheder sammenlignet med den anden lastbil. Det er en forskel på 5 liter!" Bielefeld: "Efter tre dage var vi vant til det lave omdrejningstal, hvilket i øvrigt også bidrager til den afslappede atmosfære i kabinen. Gearskifte foregår så jævnt, at man sommetider ikke engang bemærker det. Og affjedringen er også bedre, ligesom lastbilens ydeevne på vejen."

Anhalt side view
 
 
Anhalt-DAF-steering-wheel

Interiør

Det tog ikke lang tid at vænne sig til det smagfuldt designede interiør. “Når man træder ind i en DAF lastbil, får man lyst til at gå i gang med at arbejde med det samme”, siger Bielefeld. 

Nye standarder

Begge direktører, Heino og Thies Anhalt, er også meget begejstrede for lastbilens ydeevne. Derfor bestilte de ikke overraskende 100 nye XF'er. “Vi har kørt i DAF lastbiler siden 1990'erne. På det tidspunkt var årsagen mere af praktisk karakter. Lastbilerne var ikke udstyret med for megen elektronik, de var pålidelige, og kabinen var rummelig,” siger Heino Anhalt. “XF har udviklet sig fra at være en robust og ukompliceret lastbil til et førsteklasses køretøj, der nu sætter nye standarder for teknologi, samtidig med at vigtige kvaliteter som robusthed og pålidelighed bevares.“

Hvid

Charterkøretøjerne kan identificeres på deres hvide farve og subtile Anhalt-logo. Kunden kan også tilføje sit eget navn, hvis han ønsker det. På virksomhedens område i Rehm-Flehde-Bargen er de to hvide DAF XF lastbiler det første, der tiltrækker sig opmærksomheden, mens resten af vognparken er malet i Anhalts mere velkendte metalblå farve. Men langt vigtigere end farverne er virksomhedens, chaufførernes og køretøjernes iboende kvaliteter. Kvaliteter, de aldrig behøver at bekymre sig om hos Anhalt Logistics.

 
 

Familietradition

Anerkendelse af virksomhedens chauffører er en af hjørnestenene i familietraditionen i Anhalt. Begge direktører tilbragte de første tre år af deres karriere i virksomheden ude på vejen, og i dag går der ikke et år, uden at de tager mindst én lang tur, hvor de sidder bag rattet i flere dage. "Det giver os et bedre indtryk af vores kunders behov og en chance for at se den slags udfordringer, som vores chauffører står over for," siger Heino Anhalt.

I den daglige drift gør Anhalt Logistics alt for at holde sine chauffører tilfredse. "De kan køre til Sverige eller Spanien, hvis de ønsker det, eller arbejde på kortere ruter, så de kan vende hjem hver aften," siger Thies Anhalt. "De skal bare spørge." 

Komplet udvalg af tjenesteydelser

Anhalt Logistics tilbyder sine kunder et komplet udvalg af tjenesteydelser. Ud over transport af kemikalier og fødevarer er virksomhedens vedligeholdelses- og udlejningsaktiviteter også blevet meget vigtige. "Omkring 25 procent af vognparken, inklusive chaufførerne, er chartret ud til andre virksomheder," forklarer Thies Anhalt. "Vores chauffører skal have to hjerter. Et der banker for Anhalt-teamet og alle de fordele, der er forbundet med at være medarbejder, og et der banker for vores kunder og deres produkter, som de også skal kunne identificere sig med."

 
 

Fakta og tal

Anhalt Logistics 

colleagues_rgb_outline

430

Medarbejdere

services_fleet_rgb_outline

210

Lastbiler

trailers

400

Anhængere

 
anhalt.de
 

 

Andre historier: