DAF-Diagnostic-Assistent-DSC_1345-fw
 

Den bedste service begynder ved skranken 

Når du besøger os for at få rådgivning, periodisk vedligeholdelse eller reparationer, er personalet ved vores serviceskranke klar og venter på at hjælpe dig. Og næste gang du besøger os, vil det være det samme, også selv om den samtale, vores servicemedarbejder har med dig ved skranken, ikke vil være det. På denne måde sikrer vi, at vi håndterer din indlevering endnu mere omhyggeligt og med service in mente. Fordi opmærksomhed under indleveringen garanterer fejlfri diagnosticering og reparation samt gennemsigtige administrationsprocesser.

 
 
 

Tiderne ændrer sig. I løbet af de seneste årtier er lastbiler blevet mere avancerede, renere, mere energieffektive og sikrere. Utallige nyskabelser hjælper os med at øge din lastbils ydeevne og tilgængelighed og reducere dine omkostninger, men de betyder også, at antallet af kundeforespørgsler ved vores serviceskranke er steget og nogle gange er mere komplekse. For mange kunder er det desuden blevet mere kompliceret at give en præcis beskrivelse af en potentiel fejl, især hvis den person, der indleverer lastbilen, ikke kører den hver dag.

Diagnosticeringsassistent testet til det yderste

Siden 2019 har DAF forhandlere i forskellige lande testet et nyt program, der giver en enklere og mere systematisk måde at registrere spørgsmål og fejlrapporter ved serviceskranken på. Dette program kombinerer viden og ekspertise fra DAF ingeniører med det DAF RMI-informationssystem, som vores værkstedsteknikere bruger til at udføre reparationer og vedligeholdelse og bestille reservedele. Disse pilotprojekter har vist sig at være vellykkede, og resultatet er en mere smidig kommunikation mellem kunderne og servicemedarbejderne ved skranken. Koordineringen med værkstedet er blevet forbedret, og diagnosticeringskvaliteten er øget, sammen med antallet af 100% perfekte scorer, når det kommer til håndtering af fejlrapporter og reparationer.
Det er alle grunde til, at vi implementerer denne diagnosticeringsassistent – som vi har kaldt det nye informationsværktøj – i hele Europa.

Et andet indleveringssystem, bedre service

Det kan således tage lidt tid at vænne sig til ved dit næste besøg, men vores servicemedarbejdere vil guide dig gennem hvert trin i den nye indleveringsprocedure. De spørgsmål, vi stiller dig, vil have ændret sig, men til gengæld vil du få en tydeligere forklaring efter hver reparation af det arbejde, vi har udført, planlægningen og omkostningerne. Vi mener, at dette gennemsigtighedsniveau er vigtigt. Snart vil du også finde den samme kundevenlige tilgang hos alle 850 DAF forhandlere i hele Europa,
hvilket demonstrerer styrken i vores forhandlernetværk. Vi glæder os til at se dig snart!