DAF respekterer dit privatliv. Vi bruger cookies til en lang række formål, f.eks. websteders funktionalitet, forbedring af din oplevelse af vores websted, opbygning af integration med sociale medier og hjælp til at målrette marketingaktiviteter inden for og uden for vores websted. Ved at fortsætte dit besøg på vores websted giver du dit samtykke til vores brug af cookies. Hvis du vil tilpasse dine cookie-præferencer, skal du klikke på "Skift indstillinger" nedenfor. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage. Du kan få flere oplysninger ved at læse vorescookiepolitik.
DAF-Connect-Bas-Keybek-van-Gering Meubeltransport-03
DAF-Connect-Bas-Keybek-van-Gering-Meubeltransport

Gering Meubeltransport Landgraaf

om DAF Connect:

"Massevis af overskuelige oplysninger på én skærm"

 

Gering Meubeltransport, et møbeltransportfirma med base i den hollandske by Landgraaf, har besluttet at udstyre alle deres 46 DAF CF trækkere med DAF Connect. "De første køretøjer, der er blevet udstyret med systemet, er allerede taget i brug. Det bør give os større sikkerhed i forhold til vores forretningsmodel," mener Bas Keybek, som har ansvaret for familievirksomhedens vognpark.

Gering ønsker mere fra DAF end sikkerhed. "Vores ultimative mål er at øge oppetiden og forbedre vores samlede ejeromkostninger yderligere. Det er lidt af en udfordring for os, fordi vores
køretøjer allerede kører meget effektivt, og vi har meget lidt nedetid," forklarer Bas. "Det skyldes, at vi aldrig transporterer tung last, og at vi regelmæssigt får vores køretøjer professionelt vedligeholdt af vores DAF forhandler, Loven. Vi kontrollerer også vores dæk ugentligt i henhold til et sæt strenge kriterier. Når vi leverer varer til vores kunder, sørger vi for at levere dem i ordentlig tid – vi spiller en vigtig rolle i vores kunders produktionskæde. Næsten hele deres lager befinder sig i vores anhængere. Derfor har vi ikke råd til, at noget går galt, og derfor sigter vi mod nul nedetid. Det er her, hvor vi håber, at DAF Connect kan hjælpe os." 

Gering-bas-keyweg

DAF Connect er stadig under udvikling, men systemet har allerede givet Gerings meget større indsigt i deres vognpark. "Nu får vi et meget tydeligere overblik over brændstofforbrug og chaufføradfærd. Men for os er det vigtigere, at forhandleren snart vil være i stand til at holde øje med vores køretøjers tekniske stand i realtid. Dette vil hjælpe dem med at give os mere ro i sindet og gøre det muligt for dem at komme med meget mere præcise prognoser om tilstanden af hver enkelt lastbil. Jeg tror, at det vil give os et meget mere fleksibelt vedligeholdelsessystem, hvilket betyder, at vores lastbiler ikke skal på værksted lige så ofte og heller ikke blive på værkstedet lige så længe, og dét øger vores oppetid."

Ifølge Keybek er en anden fordel, at ITS i tilfælde af et nedbrud kan give et meget mere detaljeret indblik i, hvad der er i vejen med lastbilen, end en chauffør nogensinde kunne. "Vi kan få et hurtigere overblik over, hvad problemet præcist er, og dermed kan vi få den nødvendige hjælp med det samme. Disse aspekter var nok til at overbevise os om at begynde at bruge DAF Connect. Takket være systemet føler vi os sikre på, at vi vil opleve endnu mindre nedetid, og at lastbilen vil være tilbage på vejen hurtigere."

Bas Keybek bemærker, at eftersom mange flere oplysninger er tilgængelige, er der også mange flere muligheder. "Der er nogle ting, som vi skal vænne os til," forklarer han. Det gælder for den enkelte chaufførs køreadfærd. "Fordi vi er en familievirksomhed, har vi et tæt bånd til vores chauffører. Mange af dem har kørt for os i over 25 år, så det handler om at finde den rigtige balance."

 

Gering Meubeltransport Landgraaf om DAF Connect:

"Nu får vi et meget tydeligere overblik over brændstofforbrug og chaufføradfærd."

 

 
Andre DAF Connect-kunder
 
DAF Connect visual

Connected Services

Vognparksstyringsplatformen DAF Connect giver dig indsigt i, hvordan dine chauffører, dine lastbiler og dine logistikprocesser klarer sig lige nu og her. Oplysningerne er tilgængelige online 24 timer i døgnet, 365 dage om året, og hjælper dig med at øge køretøjstilgængeligheden, reducere dine driftsomkostninger og optimere din logistikeffektivitet.

Læs mere