DAF respekterer dit privatliv. Vi bruger cookies til en lang række formål, f.eks. websteders funktionalitet, forbedring af din oplevelse af vores websted, opbygning af integration med sociale medier og hjælp til at målrette marketingaktiviteter inden for og uden for vores websted. Ved at fortsætte dit besøg på vores websted giver du dit samtykke til vores brug af cookies. Hvis du vil tilpasse dine cookie-præferencer, skal du klikke på "Skift indstillinger" nedenfor. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage. Du kan få flere oplysninger ved at læse vorescookiepolitik.
 

Ifølge Charles Dehergne, som er direktør for TCDA, AVERTY Transports og DUTAY Transports, fremmer det engagementet og loyaliteten hos chaufførerne at give dem de køretøjer, de vil have, og det er med til at sikre koncernens succes.

TCDA koncernen bygger sin voksende succes på DAF køretøjer. Charles Dehergne var speditør, da koncernen blev grundlagt i 2011, og driver nu TCDA koncernen, som banede sig vej i transportindustrien ved opkøbet af AVERTY Transports og DUTAY Transports. Med sin succes, der har udgangspunkt i fokus på det sociale og delingen af fordele med de ansatte, nåede koncernens omsætning 12 millioner euro i 2016.

Charles Dehergne regner med sine medarbejdere for at kunne øge omsætningen til 20 millioner euro næste år med 2020 Performance Project. "Min drivkraft er at gøre kunderne glade, og nøglen til min succes er at lytte til mine medarbejdere og sørge for, at de også er glade og tilfredse," siger han. Han bekymrer sig om sine chauffører og spørger dem ofte til råds i forbindelse med koncernsager. "Jeg betragter dem som fortroppen i mit salgsteam, og jeg inddrager dem i ledelsesdelen," afslører han.

 

"Min succes afhænger af, at mine chauffører er glade og tilfredse," siger Charles Dehergne.

Siden de blev opkøbt af TCDA koncernen, er Averty Transport og Dutay Transports begyndt at tilføje DAF lastbiler til deres vognpark – et valg, der er truffet af direktør Charles Dehergne, som indser, at mærket giver fremragende valuta for pengene og ser dette som en måde, hvorpå han kan opbygge loyalitet blandt sine chauffører og involvere dem i virksomheden.

TCDA koncernen bygger sin voksende succes på DAF køretøjer. Charles Dehergne var speditør, da koncernen blev grundlagt i 2011, og koncernen gik ind på transportmarkedet for køle- og industritransport i april 2012, da den opkøbte Averty Transports. Siden da har virksomhedens unge direktør købt to DAF modeller, som er blevet integreret i Avertys vognpark. Han blev straks tilfreds.: "Den lokale DAF afdeling gav mig en god pris på en 5-årig kontrakt, eller 650.000 kilometer," forklarer Charles Dehergne. "Køretøjerne viste sig at være pålidelige, brændstoføkonomiske og særdeles effektive til køletransport. Desuden viste den lokale DAF afdeling sig at være den bedste med hensyn til værkstedsfaciliteter, vedligeholdelsesservice og kunderelationer. Sluttelig har DAF lastbilernes fremragende egenskaber gjort det muligt for mig at opbygge den sociale relation til mine chauffører, som jeg var på udkig efter." 

 

At motivere chauffører

Charles Dehergne voksede op i og blev formet til transportverdenen af sin onkel, men han fandt ikke den motivation blandt sine chauffører og medarbejdere, som han fandt helt afgørende for virksomhedens vækst: "Et firma, der ønsker at gøre fremskridt, skal kommunikere med sine medarbejdere og motivere dem gennem overskudsdeling," forklarer han. "Sådan gør man sig fortjent til deres respekt og engagement. Men jeg fik at vide, at det ikke kunne komme på tale at oprette et socialt laboratorium på firmaets regning. Derfor oprettede jeg et derhjemme, og jeg fik gavn af resultaterne: Selv om Averty viste et underskud på 150.000 euro da jeg købte firmaet, resulterede min sociale ledelsesform og min overskudsdeling med medarbejderne i et overskud på 800.000 euro året efter." 

Averty-artikel-1
 

Større volumener og færre chauffører

I 2016 forudså Charles Dehergne, at krisen i transportbranchen ville slutte, og at hans chauffører ville komme til at spille en vigtig rolle i at nå målet om en salgsomsætning på 14 millioner euro i 2017 og 20 millioner euro i 2020 som led i hans projekt, 2020 Performance Project: "Jeg vidste, at den reduktion i firmaernes vognparkstørrelser, som krisen havde forårsaget, ville tvinge firmaerne til at administrere deres transport bedre," erklærer direktøren for TCDA koncernen. "Da en stigning i volumen blev tilføjet til manglen på chauffører, vidste jeg, at kunderne ville være mere opmærksomme på vores tilbud og tjenesteydelser. Derfor satte jeg mig selv det mål at give ethvert prospekt eller enhver kunde de oplysninger om vores forretning, der ville gøre dem i stand til at udarbejde deres transportplaner. Når oplysningerne bliver bekræftet, husker kunden det og ringer til mig." 

At give chaufførerne magt

Samtidig har Charles Dehergne lært sine ansatte at imødekomme afskibernes krav inden for 48 timer: "Eftersom min motivation er at gøre kunderne tilfredse ved at placere dem i centrum for min forretning, er det afgørende for denne strategis succes at få operatørerne og chaufførerne med om bord på min forretningsplan," understreger han. "Så jeg gør hvad der står i min magt for at gøre dem glade til gengæld for deres engagement, da det er dem der holder forretningen kørende, når jeg ikke er her." Chaufførerne er afgørende for hans model for tjenesteydelser: "Ud over teambuilding-dage mellem det administrative personale og chaufførteams organiserer jeg en arbejdsgruppe hver anden måned sammen med to chaufførkonsulenter. Vi ser på alle områder med ikke-overensstemmelse, så chaufførerne og det administrative personale kan arbejde effektivt sammen. Jeg gør dem ansvarlige ved at diskutere virksomhedens resultater, brændstofomkostninger og uheld med dem. Jeg fortæller dem også om vores kommercielle resultater og planlagte investeringer. Til gengæld fortæller de mig om chaufførernes klagepunkter og ønsker. De videregiver også andre kommercielle oplysninger, som de har indsamlet fra kunderne. Jeg forsøger at vise min påskønnelse ved at imødekomme deres ønsker." 

 

Chauførernes perspektiv: "En DAF lastbil er altid komfortabel"

Kærlighedsaffæren mellem Aurélien Bignon og DAF lastbiler har stået på længe: "Jeg kørte i DAF lastbiler med min far, da jeg var barn, for han var chauffør, og min mor arbejdede i administrationen," siger han. "Mit første job som chauffør var i en DAF lastbil i 2002." Så han var ivrig efter at komme til at køre i en af de ti DAF XF510 med Super Space Cabs, som Averty Transports købte i januar 2017. Det var ikke nemt, for han havde kun kørt de nationale ruter for dem siden marts 2015: "Men jeg ville være blevet ked af det, hvis jeg ikke havde fået en," indrømmer han. Så han blev glad, da han fik en DAF XF510 udstyret med alle de bedste funktioner til sine ugentlige ture, hvor han transporterer friske og frosne varer, mellem Aizenay (85) og Paris: "En DAF lastbil er altid så komfortabel," indleder han, mens øjnene stråler. "Den har et rummeligt førerhus, en behagelig køjemadras, en køleboks og et fjernsyn...det er en sand fornøjelse. Alle betjeningselementerne er inden for rækkevidde på det ergonomiske instrumentbræt, og rattet er perfekt til præcisionskørsel."

Stolt af sin DAF

For chauffører, der kører på de større ruter om natten, er tagforlygternes lange rækkevidde som en gave fra himlen: "Når jeg kører gennem en skov, kan jeg se vilde dyr krydse vejen. Men den funktion, som jeg synes bedst om, er parkeringskøleren. Den bevarer en jævn temperatur i førerhuset, selv om sommeren," siger han. "Jeg bliver ikke så træt, sover bedre og er gladere for mit arbejde. Pludselig slapper kunderne af, og vi begynder at snakke om turen, eller også fortæller de hvor smart min lastbil er. Så er de glade for at læsse deres varer ombord." Aurélien Bignon er stolt af sin DAF og taknemmelig over for sin chef. Han forestiller sig, at han skal arbejde for Averty Transport i mange år fremover, og efter ti års ansættelse har han én ambition: Han håber at blive chaufførkonsulent.

Go to www.transportsaverty.com